Vilkår og Betingelser

VILKÅR OG BETINGELSER 

For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss, har vi laget noen enkle retningslinjer for gjennomføring av bestillinger via vår nettside, eller per e-post og telefon. 

ÅPNINGSTIDER 
Vi leverer catering alle dager i uken (mandag – søndag). Ordrekontoret holder åpent mandag – fredag kl. 07.00 – 17.00.  Modern Catering holder i utgangspunktet stengt helligdager. For henvendelser vedrørende utkjøring og levering utenom ordrekontorets åpningstid, vennligst kontakt oss via vakttelefon: 93 40 09 85. 

Instruksjon om hvordan du varmer opp våre deilige tapas- og buffetmenyer!

MINIMUMSANTALL 

Vi har et minimumsantall på 10 personer per meny. 

LEIE AV PERSONELL 

Våre servitører og hovmesteres timeføring regnes fra avreise fra vårt kjøkken. Faktura kommer separat for leie av personell. 

Minimum arbeidstid er 4,5 timer. 

Kokk til skreddersydd meny: 850,- pr. time 

Leie av hovmester: 900,- pr. time 

Leie av servitør: kr 700,- pr. time 

Avbestilling av personalet må gjøres 4 virkedager før eventet, hvis ikke belastet kunde med 100% av beløpet.

BESTILLING 
Vi ønsker å motta alle bestillinger tidligst mulig. Ved behov kan enklere endringer og oppdateringer gjøres frem til den faktiske bestillingsfristen. Vi besvarer alle bestillinger/forespørsler fortløpende. Hvis en innsendt bestilling/forespørsel ikke besvares innen 24 timer, bes kjøper kontakte Modern Catering på nytt. 

BESTILLINGS- OG ENDRINGSFRISTER 
Ved bestilling av selskapsmenyer og større arrangementer med personell, oppfordrer vi kunden til å ta kontakt tidligst mulig om det oppstår behov for å gjøre endringer. Minst én uke før arrangementet. 

AVBESTILLINGSFRISTER 

 
Gjelder tapasmenyer: 
For selskap med under 50 personer er fristen klokken 12.00 to hverdager før leveranse. 

For selskap med over 50 personer er fristen klokken 12.00 tre hverdager før leveranse. 
Ved avbestilling etter utløpt frist, men før leveringsdagen faktureres 50 % av totalbeløpet. 
 

Ved avbestilling på leveringsdagen faktureres 100 % av totalbeløpet. 

Gjelder for treretters meny: 

For selskap med 80 gjester eller mer er fristen for avbestilling to uker før levering. 

For avbestilling etter utløpt frist, faktureres 30% av totalløpet. Dette gjelder hele året. 

I høysesongen, mellom november og januar, gjelder disse vilkårene for 10 gjester og oppover. Dette skyldes at ekstrapersonal er leid inn. 

Gjelder for leie av personalet:

Avbestilling av personalet må gjøres 4 virkedager før eventet, hvis ikke belastet kunde med 100% av beløpet.

PRISER OG MVA 
Alle priser på nettsiden er inklusive 15 % MVA og eksklusive levering. MVA økes automatisk til 25 % ved bestilling av personell og/eller utleieutstyr. 

LEVERINGSKOSTNADER 
Levering i Oslo i hverdager (mandag – fredag) 07.00-17.00 kr 400,-.  Priser for levering utenfor Oslo og omegn oppgis ved forespørsel.  

Handlekurv
Skroll til toppen